Projektas „Vaikų vasaros stovyklos“

2018 m. spalio 9 d.

2018 m. liepos 30 d. - rugpjūčio 3 d. ir rugpjūčio 13 d. – rugpjūčio 17 d. dienomis vyko programos „Iniciatyvos Kaunui“ dalinai finansuojamo projekto „Vaikų vasaros užimtumas“ stovykla, kuri buvo skirta socialinę atskiriantiems vaikams nuo 6 iki 18 m. (t.y. vaikams iš socialiai remtinų šeimų, negalią turintiems vaikams (iki 21 metų), vaikams iš socialinės rizikos šeimų, vaikams, kuriems nustatyta minimali, vidutinė ar nuolatinė priežiūra (globa), vaikams iš šeimų, kurios gauna socialinę paramą, vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, emocijų ir elgesio sunkumų ir (ar) sutrikimų).


Stovyklos pasiruošimo metu buvo apmokomi savanoriai ir darbuotojai, organizuojami susirinkimai, derinami kiti stovyklos darbai. Stovyklos metu buvo organizuojamos įvairios veiklos, į kurias buvo įtraukiami vaikai. Buvo organizuojama tėvelių paramos grupė, į kurią buvo kviečiami visi tėvai. Stovyklos metu buvo rūpinamasi žalingų įpročių prevencija. Pirmoje stovykloje dalyvavo 15 šeimų, o antroje stovykloje - 16 šeimų.
Stovykla prasidėjo nuo susipažinimo, kurio metu dalyviams buvo pristatoma stovyklos tvarka, keliamos taisyklės, aptariami higienos ir saugos klausimai. Kiekvieną rytą stovyklos dalyviai buvo kviečiami į mankštas, energijai pažadinti bei gerai pasiruošti dienai. Žaidimų, veiklų gamtoje/vandenyje laiku buvo organizuojami plaukiojimo irklente mokymai, buvo organizuojami žaidimai vandenyje, maudynės. Šio laikotarpio metu buvo organizuojami komandiniai žaidimai – tinklinis, krepšinis. Kaip alternatyvą šiai veiklai, dalyviai galėjo pasirinkti pietų poilsį.
Stovykloje buvo organizuojamos skirtingos meninės veiklos, siekiant lavinti vaikus, jų kūrybiškumą ir motorinius sugebėjimus. Piešimo mišria technika metu, vaikai kūrė kompozicijas, naudojant piešimo reikmenis. Naudojant Ebru techniką, vaikai buvo mokomi piešti ant vandens ir kurti istorijas apie vaizdus piešinyje. Naudojant molį, modeliną vaikai kūrė skulptūrėles, mokėsi nusiraminti ir lavino sensorinį suvokimą. Daiktų dekoravimo metu vaikai mokėsi įvairiais būdais dekoruoti stiklines vazas, mokėsi pažinti interjero subtilybes ir gamtoje esančių daiktų panaudojimo galimybes. Piešimas basomis parodė, kad save išreikšti piešinyje galima panaudojant ne tik rankas. Ši technika vaikams leido linksmintis, patirti neįprastus pojūčius ir prisidėti prie vieningo meno kūrinio sukūrimo. Piešimo Chna technika metu vaikai turėjo galimybę kurti savo norimus piešinėlius, piešti juos ant rankų ar kitų kūno vietų. Fotografijos būrelio metu dalyviai buvo mokomi ne tik pastebėti ir užfiksuoti vaizdus, tačiau jie buvo mokomi derinti vaizdus ir daryti koliažus. Piešiant gyvenimo medį ir gyvenimo aitvarą, vaikai gilinosi į save, į savo patirtį, savas vertybes bei svajones, demonstravo savo emocijas ir stengėsi suprasti kitus. Muilo burbulų gamyba džiugino visus dalyvius galimybe išmokti išpūsti neregėto dydžio muilo burbulus ir juos pasigaminti namuose. Šokių maratono metu dalyviai turėjo galimybę pasportuoti, parodyti savo ištvermę ir išmokti naujų šokio judesių. Maisto gaminimo pamokėlių metu vaikai išmoko pasigaminti salotas, paruošti šašlykus kepimui bei patiekti maistą kitiems. Muilo gamybos metu vaikai mokėsi kaip galima pasigaminti muilą, lavino supratimą apie formas, spalvas, jų derinius bei dekoravimą ir puošybą. Muzikinių veiklų metu vaikai mokėsi dainuoti, groti įvairiais instrumentais (gitara, ukulėle, būgneliu, lūpine armonikėle), improvizuoti ir mėgautis garsų terapija. Kaniterapijos užsiėmimai vaikams suteikė daug teigiamų emocijų, gerino jų emocinę būklę, suteikė žinių apie keturkojų komunikaciją ir jų teikiamą pagalbą. Lobio ieškojimas leido vaikams pajausti azartą, leido tobulinti orientavimosi erdvėje įgūdžius, suteikė galimybę bendradarbiauti ir mokytis prašyti pagalbos. Patyriminio žygio metu vaikai turėjo galimybę išbandyti savo fizines jėgas, sužinoti naujų faktų ir istorijos, pamatyti anksčiau nematytus objektus, susidoroti su aukščio baime. Judesio teatro metu vaikai išmoko išreikšti save, savo emocijas panaudojant kūną. Sužinojo, kad judesių pagalba galima tiek nusiraminti, tiek stimuliuoti save. Išbandė saviraišką skirtingais būdais tiek sausumoje, tiek vandenyje. Lankymasis zoologijos sode leido pažinti nematytus gyvūnus, sužinoti apie jų mitybos ypatumus, įvertinti ir pamatyti fizinius skirtumus.
Kino filmai buvo rodomi atsižvelgiant į vaikų poreikius, pasakos būdavo sekamos vaikams prieš miegą, taip leidžiant jiems nurimti po įtemptos dienos veiklų. Vakarinio laužo metu visi stovyklos dalyviai turėjo galimybę pasinerti į pokalbius, muzikos garsus ir atsipalaiduoti po intensyvios dienos.
Šių stovyklų metu dalyviai turėjo galimybę ne tik puikiai praleisti laiką dalyvaudami visose veiklose, bet taip pat ir patobulėti, pailsėti ir pasimėgauti nuostabiu kraštovaizdžiu. Lankstumas ir visų geranoriškumas suteikė puikią progą visiems susibendrauti ir užmegzti naujas bei įdomias pažintis.

Parengta remiantis stovyklos vadovės Ievos Balvočiūtės ataskaita